2020 SAMSUN ÇIKIŞLI BATUM'LU DOĞU KARADENİZ TURU
09 – 12 TEMMUZ 2020 / 23 – 26 TEMMUZ 2020 / 13 – 16 AĞUSTOS 2020 / 27 - 30 AĞUSTOS 2020
2 GECE KONAKLAMALI

1. Gün:

SAMSUN – UZUNGÖL GECE YOLCULUĞU
Siz değerli misafirlerimizi saat 23.59’da acentemizin önünden alarak Ordu – Giresun - Trabzon güzergâhını takiben Uzungöl’e doğru gece yolculuğu ile gezimize başlıyoruz.

2. Gün:

UZUNGÖL – KARESTER YAYLASI - ÇAMLIHEMŞİN - ZİLKALE – PALOVİT ŞELALESİ – AYDER YAYLASI
Değerli misafirlerimiz, sabah Karadeniz’in simgesi Uzungöl’e varışımız ile birlikte alacağımız yöresel kahvaltımızın ardından dileyen misafirlerimiz ile birlikte Karester yayla turuna katılıyoruz.(ekstra 30,00TL) Yayla gezimize minibüslerimize binerek devam ediyoruz. Yol güzergâhımız üzerinde birçok yayla daha görme şansımız olacaktır. Karaster Yaylasında vereceğimiz molada fotoğraflar çekebilir, birçok güzelliği aynı anda görebilirsiniz. Yayla gezimizin sonrasında Uzungöl’e geri dönüyoruz ve Uzungöl’ü doyasıya yaşamanız için sizlere serbest zaman veriyoruz. Serbest zamanımızın sonrasında Uzungöl’den keyifli bir şekilde ayrılıp; Çamlıhemşin’e hareket ediyoruz. Karadeniz’in en güzel vadilerinden olan Fırtına Vadisi ve Deresi’nin yanında öğle yemeği(ekstra) için mola veriyoruz. Dileyen misafirlerimiz manzaraya karşı çay kahve içebilir, fotoğraf çekinebilir ve zıpline gibi aktivitelere katılabilir. Öğle yemeğimizin sonrasında Çamlıhemşin’den bineceğimiz minibüsler ile (ekstra 30,00TL) muhteşem bir tura başlıyoruz. Fırtına vadisini oluşturan önemli vadilerden olan Çat Vadisi’ne giriş yapıyoruz. İlk olarak Ortan Köyü’nden geçerek SEVDALUK dizisi ve diğer birçok yapımın çekimlerinin de yapıldığı ve eski adı Çinçiva olan Şenyuva Köyü’nü görüyoruz. Çat Vadisi’nin vahşi doğasında yükselen Zilkale'ye doğru yola çıkıyoruz. Zilkale’nin Kartal Yuvasını andıran görüntüsüne hayran kalacaksınız. Zilkale’de geçireceğimiz zamanda, hayatınızın en güzel fotoğraf karelerine ulaşabilirsiniz. Güzel dakikaların ardından daha da yukarı tırmanıp, muhteşem manzarası ve yazı kışa çeviren serinliğiyle ünlü Palovit Şelalesi’ne ulaşıyoruz. Yaşayacağımız hoş dakikaların ardından Şenyuva Köyü’ne dönerek sizlere çay kahve molası veriyoruz. Harika manzaraya karşı çaylarınızı yudumladıktan sonra minibüslerimize binerek Çamlıhemşin’e geri dönüyor ve konaklama yapacağımız Ayder’ deki otelimize gidiyoruz. (Konaklama ve Akşam Yemeği Otelimizde) AYDER RESORT HOTEL | AYDER YAYLASI

3. Gün:

AYDER YAYLASI – BATUM / ALTERNATİF PROGRAM MENÇUNA ve BORÇKA KARAGÖL
Değerli misafirlerimiz, sabah otelimizde alacağımız açık büfe kahvaltımızın ardından Kaçkar Dağları’nın en güzel noktasından biri olan Ayder Yaylasında sizlere serbest zaman veriyoruz. Vereceğimiz serbest zamanda alışveriş ve yürüyüş yapabilir, yöre insanlarıyla keyifli sohbetler edebilirsiniz. Serbest zaman sonrası Fırtına Deresi’ni takip ederken kestane, kızılağaç, doğu ladini gibi Doğu Karadeniz bitki örtüsünün en zengin örneklerini görerek Hala Deresi’nin yanındaki tarihi Osmanlı Taş köprülerinden Mikron veya Kale Köprüsünde fotoğraf molası veriyoruz. Fotoğraf molamızın ardından Batum’a hareket ediyoruz. Bölgeye varışımız ile birlikte Sarp Sınır Kapısında giriş işlemlerimizi(ekstra) tamamlayıp Gürcistan/Adjara bölgesine geçiyoruz. Hz. İsa’nın On iki Havarisinden biri olan St. Mathias`ın mezarının da bulunduğu ve en son Osmanlılar döneminde kullanılan Gonio - Apsaros Kalesi'nden kalan muhteşem surları panoramik görerek turumuza başlıyoruz. Batum şehir merkezine doğru devam ederken, yol üzerinde Bayburt'tan doğup Batum sınırlarına kadar kendine keskin çizgiler oluşturan Çoruh Nehri'ni ve üzerindeki eski Gonio Köprüsü'nü görüp kent merkezini gezmeye başlıyoruz. Rehberimiz eşliğinde gerçekleştireceğimiz bu keyifli yürüyüşte; Tarihi Meryem Ana Katedral Kilisesi'ni, Rus Ortodoks Kilisesi’ni, Ermeni Ortodoks Kilisesi’ni, Tarihi Orta Camii, Tiyatro Binasını, Medea Heykeli'ni, Batum Limanı'nı ve yeni oluşturulan yüzüyle Avrupa meydanını görüyoruz. Ardından Batum Bulvarı'nda yemek ve alışveriş için siz değerli misafirlerimize serbest zaman veriyoruz. Vereceğimiz serbest zaman sonrasında Sarp Sınır Kapısı'ndan çıkış işlemlerimizi yapıp konaklama yapacağımız Rize Çayeli’ndeki otelimize gidiyoruz. (Konaklama ve Akşam Yemeği Otelimizde) GRAND ÇAVUŞOĞLU HOTEL | RİZE ÇAYELİ

ALTERNATİF PROGRAM:
Batum’a geçemeyen ya da geçmek istemeyen misafirlerimiz, arzu ederlerse (ekstra 75,00TL) Mençuna Şelalesi ve Borçka Karagöl turumuza katılabilirler.(Katılımcı sayısının minimum 10 kişi olması gerekir) Arhavi’den bineceğimiz minibüsümüz ile Çiftekemer Köprüsü’nden geçerek Küçükköy’e ulaşıyoruz. Küçükköy’de minibüslerimizden inerek asma köprüden karşıya geçip çok keyifli bir yürüyüşe başlıyoruz. Yaklaşık 30 dakika sürecek yolculuğumuzda Botanik Parkı andıran ağaçların arasından geçiyoruz. Lazca anlamı “Ulaşılamaz” olan Mençuna’ya vardığımızda göreceğimiz manzara ise tek kelimeyle harika olacak. Bu muhteşem turun ardından Çifte Köprü ’ye geri dönüp farklı yaşam alanlarını içinde barındıran, doğal güzelliğini korumuş ve el değmemiş bir doğaya sahip Borçka’ya hareket ediyoruz. 19.yy da bir heyelan sonucu Klaskur Deresi’nin önünün kapanmasıyla oluşmuş doğa harikası ve Benim İçin Üzülme dizisinin çekimlerinin yapıldığı Karagöl’e varışımız ile birlikte yürüyüş ve fotoğraf molası için serbest zaman veriyoruz. Serbest zaman sonrası minibüslerimize binerek Borçka’ya geri dönüp Arhavi’ye hareket ediyoruz. Arhavi’de grubumuz ve otobüsümüz ile buluşup konaklama yapacağımız Rize Çayeli’ndeki otelimize gidiyoruz.

4. Gün:

HAREMTEPE(ÇEÇEVA) KÖYÜ – BEZ ATÖLYESİ – ÇAY FABRİKASI – SÜMELA MANASTIRI – SAMSUN DÖNÜŞ YOLCULUĞU
Değerli misafirlerimiz, sabah otelimizde alacağımız açık büfe kahvaltımızın ardından dileyen misafirlerimiz ile birlikte Haremtepe(Çeçeva) Köyüne gidiyoruz.(ekstra 15,00TL) Karadeniz’in şüphesiz en güzel çay bahçelerinden biri ve son yıllarda tüm gezginlerin uğrak noktası olan ÇEÇEVA diğer adıyla Haremtepe Köyü’ne varışımız ile birlikte sizlere serbest zaman veriyoruz. Bol bol çekilen fotoğrafların ardından otobüsümüze geri dönüp; eski çağlardan beri Rize’de hanımların elleriyle dokuduğu, günümüzde ise modern üretime sahip Rize Bezi Atölyesi’ni ziyaret ediyoruz. Sonrasında Çay Fabrikamıza giderek Çay’ın dalından koparılıp bardaklarımıza gelişine dek izlediği süreci yerinde öğreniyoruz. Gıda Mühendisinden alacağımız bilgiler sonrasında dileyen misafirlerimiz hediyelik çay alışverişlerini bu noktadan yapabilirler. Çay fabrikası ziyaretimiz sonrasında öğle yemeği(ekstra) için mola veriyoruz. Ardından Maçka Altındere Milli Parkına hareket ediyoruz. Altındere Milli Parkı içine girdiğimizde Karadağ’ın eteklerine kaya oyularak inşa edilmiş olan Sümela Manastırı’nın mimari harikasını gördüğünüzde şaşkınlığınızı gizleyemeyeceksiniz. 1250 mt yükseklikte bulunan Sümela Manastırını gezerken rehberimizin anlatımlarından sonra bir kez daha büyüleneceksiniz.(T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından Sümela Manastırı 2015 yılından beri yenileme ve güçlendirme çalışması içerisinde olduğundan manastır içerisindeki bazı odalara ziyaret yapılamamaktadır) Keyifli geçen günümüzün ardından Akçaabat’a ulaşıyoruz. Akşam yemeğimizi Akçaabat Köfte Menü(ekstra)olarak alıp Samsun’a olan dönüş yolculuğumuza başlıyoruz. Yoldaki molalarımızın ardından Samsun’a varıyoruz ve sizleri aldığımız noktalara bırakarak bir sonraki gezilerimizde buluşmak dileğiyle sizlerle vedalaşıyoruz.

ÜCRETE DÂHİL OLAN HİZMETLERİMİZ
* 1 Gece Ayder’de Konaklama (AYDER RESORT HOTEL | AYDER YAYLASI)
* 1 Gece Rize Çayeli’nde Konaklama (GRAND ÇAVUŞOĞLU HOTEL | RİZE ÇAYELİ)
* 3 Kahvaltı

* Programda EXTRA Belirtilen Yemekler ve Hizmetler
* Müze VB. Giriş Ücretleri
* Sarp Sınır Kapısı Giriş Ücretleri
* Alternatif Program(Mençuna Şelalesi ve Borçka Karagöl Turu)
* Seyahat Boyunca ve Oteldeki Özel Harcamalar (Mini bar, Telefon vb.)

Tur Başlangıç: Tur Bitiş: Kişi Başı: Tek Kişi: 3-6 Yaş: 7-12 Yaş:
9 Temmuz 2020 12 Temmuz 2020 799.00 ₺ 979.00 ₺ 399.00 ₺ 599.00 ₺
23 Temmuz 2020 26 Temmuz 2020 799.00 ₺ 979.00 ₺ 399.00 ₺ 599.00 ₺
13 Ağustos 2020 16 Ağustos 2020 799.00 ₺ 979.00 ₺ 399.00 ₺ 599.00 ₺
27 Ağustos 2020 30 Ağustos 2020 799.00 ₺ 979.00 ₺ 399.00 ₺ 599.00 ₺

Kalkış Noktaları
tatilden.com.tr Ofis Önü 23:59
Yeşilyurt Alışveriş Merkezi 00:15

Bilgi: Türkiye ile Gürcistan Devletleri arasında yapılan anlaşma gereği TC vatandaşları Batum’ a üzerinde TC kimlik numarası bulunan nüfus cüzdanı ile geçiş yapabilmektedir. Bunun dışındaki kimlik kartları ile (ehliyet vs.) geçiş yapılamamaktadır. Dönemsel olarak yaşanan olağanüstü durumlarda farklı belgeler de talep edilebilmektedir. Bu nedenle misafirlerimizin giriş çıkış için gerekli evrakların neler olduğunu tura katılmadan önce öğrenmeleri ve hazırlıklı olmaları önerilir. Gereken evrakların neler olduğunu öğrenmek ve yanlarında bulundurmak katılımcıların sorumluluğundadır. Bu nedenle giriş ve çıkışa izin verilmemesi durumunda TATİLDEN.COM.TR nin herhangi bir sorumluluğu bulunmamaktadır. Anne - babası veya herhangi biri yanında olmadığı takdirde 18 yaş altı misafirlerimizin BATUM’a geçişleri için ebeveynlerinden NOTER den onaylı MUVAFAKATNAME almaları gerekmektedir. Aksi halde yurt dışına çıkış gerçekleştirilemez. Yukarıda belirtilen durumlar katılımcıların sorumluluğundadır. Evrak eksikliği, eskimiş/yıpranmış nüfus cüzdanları, nüfus cüzdanlarındaki fotoğraf ile kişinin benzeşmemesi ya da görevliler tarafından herhangi bir nedenle çıkışlarına izin verilmemesinden kaynaklanan mağduriyetlerden TATİLDEN.COM.TR sorumlu değildir.